T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
GENELGE
(2025/1)
Amaç:
Madde 1: Bu genelgenin amacı; İlimiz yatırımlarının il düzeyinde takibini, İl Yatırım Takip Sistemini ve İl Koordinasyon Kurulunun oluşum, çalışma, esas ve yöntemleri ile işleyişini düzenlemektedir.
Kapsam:
Madde 2: Bu genelge, 2025 yılında İlimizde gerçekleştirilecek yatırımların koordinasyonu ve izlenmesinde, İl Koordinasyon Kurulu Üyeleri ile lüzumu halinde diğer kurum amirlerinin uyması gereken temel esasları kapsar.
Hukuki Dayanak:
Madde 3: 13 Temmuz 1988 tarih ve 19871 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlükleri Kuruluş Görev ve Çalışma Yönetmeliği” doğrultusunda hazırlanan İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlükleri Görev ve Çalışma Yönergesinin 8. Maddesi.
Tanımlar:
Madde 4: Bu Genelgede yer alan;
a) Bakanlık : İçişleri Bakanlığını,
b) Valilik : Osmaniye Valiliğini,
c) Vali : Osmaniye Valisini,
d) Müdürlük : İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğünü,
e) Kurul : İl Koordinasyon Kurulunu,
f) Yönetmelik: İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlükleri Görev ve Çalışma Yönetmeliğini,
g) Yönerge : İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlükleri Görev ve Çalışma
Yönergesini,
h) Program : 2025 Yılı İl Yatırım Programını,
i) Üye : İl Koordinasyon Kurulu üyesi Kamu Kurum ve Kuruluş temsilcilerini ifade eder.
Kurulun Oluşumu:
Madde 5: İl Koordinasyon Kurulu; Vali’nin Başkanlığında, İlçe Kaymakamları, Belediye Başkanları, Yatırımcı Bölge Kuruluşları, Yatırımcı İl Müdürlükleri ile Valinin İl Koordinasyon Kurulunda bulunmasını uygun gördüğü Kamu Kurum ve Kuruluşlarının amirleri ile oda, dernek vb. kurum temsilcilerinden oluşur. (2025 Yılı İl Koordinasyon Kurulu Üyelerinin listesi (EK-1'de yer almaktadır.)
Kurul Üyelerinin Yükümlülükleri:
Madde 6: Kurul üyelerinin toplantılara bizzat katılmaları mecburidir. Mazereti dolayısıyla toplantılara katılamayacak olan kurul üyeleri durumu resmi yazı ile Valiliğe bildirecekler, Valilik Makamının onayı alındıktan sonra yerine 2. derece yetkililerini göndereceklerdir.
Toplantıya mazeretsiz olarak katılmayan üyeler hakkında idari işlem başlatılacaktır. Üyeler, toplantı katılım çizelgesini toplantı öncesi imzalayacaklardır.
Kurul Toplantılarının Tarihleri ve Gündemi:
Madde 7: İl Koordinasyon Kurulu toplantıları Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında yapılacaktır. Toplantı tarihleri aşağıda yer almakta olup, toplantı yer ve saati toplantıdan 1 (bir) ay önce resmi yazı ile üyelere bildirilecektir.
İl Koordinasyon Kurulu toplantıları gündemli yapılır ve Kurulun gündemi Vali tarafından belirlenir. Gündem, belirlenecek diğer konular yanında aşağıdaki konuları kapsar.
a) Birinci Toplantı ( 8 Ocak 2025 Perşembe)
1. Bir önceki yılın değerlendirilmesi,
2. Yatırımların ve sosyo-ekonomik gelişmelerin izlenmesi, koordinasyonu,
3. Yatırımların yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirilmesi,
b) İkinci Toplantı ( 18 Nisan 2025 Cuma)
1. Birinci dönemin değerlendirilmesi,
2. Yatırımların ve sosyo-ekonomik gelişmelerin izlenmesi, koordinasyonu,
3. Yatırımların yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirilmesi,
c) Üçüncü Toplantı (8 Temmuz 2025 Salı)
1. İkinci dönemin değerlendirilmesi
2. Gelecek yıl için öngörülen tedbirlerin ve yatırım tekliflerinin değerlendirilerek Valilik
Görüşlerinin oluşturulması,
3. Yatırımların ve sosyo-ekonomik gelişmelerin izlenmesi, koordinasyonu,
4. Yatırımların yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirilmesi,
d) Dördüncü Toplantı (16 Ekim 2025 Perşembe)
1. Üçüncü dönemin değerlendirilmesi,
2. Yatırımların ve sosyo-ekonomik gelişmelerin izlenmesi, koordinasyonu,
3. Yatırımların yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirilmesi,
Kurul Öncesi Yapılacak Çalışmalar:
Madde 8: Yatırımcı Bölge ve İl Kuruluşlarınca kuruma ait yatırım bilgileri; İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü tarafından verilen kullanıcı adı ve şifre ile İl Koordinasyon Kurulu toplantılarından en az iki hafta önce İl Yatırım Takip Sistemine (İLYAS) girişi yapılacaktır.
“İl Yatırım Takip Sistemi” ilde yapılan kamu yatırımlarını “Harita Tabanlı Coğrafi Bilgi Sistemleri” ile destekleyip görselleri ile beraber ilgililerin hizmetine sunan sistem olup, verilerin dönemler halinde her proje için ayrı ayrı sisteme girilmesi ve kurum amirince takibinin yapılması önem arz etmektedir.
Toplantıya katılan yatırımcı kuruluş yetkilileri, kuruluşları ile ilgili koordinasyon gerektiren husustaki sunumlarını 4(dört) dakikayı geçmeyecek şekilde Kurul’a takdim edeceklerdir. Sunumlar, koordinasyon gerektiren hususların en son durumunu gösteren fotoğraflar eklenmiş ve (Microsoft PowerPoint) formatında hazırlanmak suretiyle, her toplantı öncesi Valiliğimize ve ilplanlama@osmaniye.gov.tradresine göndereceklerdir.
Madde 9: İlçe Kaymakamlıklarınca; 2025 yılında ilçelerinde yapılacak tüm yatırımlar titizlikle takip edilecektir. İlçelerde yapılacak yatırım projelerinin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar, teklif ve öneriler Kaymakamlıklarca tespit edilmek suretiyle, Kurul Toplantılarından en az iki hafta önce Valiliğimize bildirilecektir.
Kaymakamlıklar, Müdürlükçe gönderilen İl Koordinasyon Kurulu Toplantı yer ve saatini gösteren toplantı davet yazısını ilçelerindeki tüm belediyelere bildireceklerdir.
Değerlendirme Raporu:
Madde 10: İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü tarafından; Yatırımcı Kurumlarca “İl Yatırım Takip Sistemi” ne girilen bilgiler esas alınmak suretiyle, ildeki yatırımların harcama ve gerçekleşme durumları ile tespiti yapılabilen sorunları ihtiva eden “Değerlendirme Raporu” hazırlanıp, toplantı öncesi Valilik Makamının bilgi ve görüşlerine arz edilecektir.
Kurul Toplantısından Sonra Yapılacak Çalışmalar:
Madde 11: Kurul Toplantılarında alınan kararlar ile tespit edilen, koordinasyonu ve takibi gerektiren konular; ilgili kurum ve kuruluşlara ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile İçişleri Bakanlığına intikal ettirilir. İl veya Bölge Müdürlükleri, il yatırım tekliflerini, Temmuz ayında yapılacak İl Koordinasyon Kurulundaki değerlendirmeler neticesinde oluşacak Valilik görüşleri ile birlikte merkez teşkilatlarına gönderirler.
Yatırım Projeleri ve Çalışma İş Programı:
Madde 12: Genel bütçeli kuruluşlar bölge ve ildeki birimleri vasıtasıyla; İl Merkez Belediye Başkanlığı ve İl Merkezine bağlı belde belediye başkanlıkları doğrudan, ilçe ve belde belediye başkanlıkları ise bulundukları İlçe Kaymakamlıkları aracılığıyla 2025 yılı Yatırım Programında ekli cetvellerde yer alan projeler için hazırlayacakları “Yatırım Projeleri Çalışma ve İş Programı” nı (EK-2) tanzim ederek en geç 2 Mayıs 2025 tarihine kadar Valiliğe göndereceklerdir. Müdürlükçe; Yatırımcı kurumlardan gelen “Yatırım Projeleri Çalışma ve İş Programı” ında yer alan yatırım projeleri esas alınarak “Osmaniye İli 2024 Yılı Yatırım Programı” hazırlanacaktır. Her proje için mahalline gönderilen ödenek miktarı, ek ödenek talepleri ve sonuçları, Valiliğimize zamanında ve eksiksiz olarak bildirilecektir.
Madde 13: Müdürlükçe; 2025 yılı için hazırlanan “Valilik Genelgesi” inde olası değişiklikler, Kurul üyelerine bildirilecek, Kaymakamlıklar ise “Genelge” yi ilçe ve belde belediyelerine göndereceklerdir.
Madde 14: Bu genelgenin uygulanmasına ilişkin tüm iş ve işlemleri yürütmekle, İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü görevli ve yetkilidir. Müdürlük bu görevlerin yerine getirilmesine yönelik olarak tüm kurum ve kuruluşlarla olan ilişkilerini Vali adına yürütür.
Madde 15: Bu genelge 31 Aralık 2025 tarihine kadar yürürlüktedir.