T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Vali Dr. Erdinç Yılmaz, İçişleri Bakan Yardımcımız Sayın Mehmet Aktaş başkanlığında, "13 Ekim Uluslararası Afet Risklerinin Azaltılması Günü" kapsamında düzenlenen '81 İl İRAP (İl Afet Risk Azaltma Planı) İzleme ve Değerlendirme Kurulu video konferans toplantısına katıldı.
Vali Dr. Erdinç Yılmaz toplantının ardından yaptığı basın açıklamasında, “İlimizin afet risklerini azaltmaya yönelik hazırlanmış olan 8 amaç, 37 hedef ve 129 eylemden oluşan Osmaniye İRAP Planını değerlendirdik. İlimizin afet risklerini azaltmaya yönelik belirlenen 129 eylemden 120 tanesi normal eylem 9 tanesi ise kırmızı eylem diye tabir ettiğimiz acil yapılması gereken eylemlerdir. Belirlenen eylemleri gerçekleştirilmesi için AFAD İl Müdürlüğümüzün koordinasyonunda 18 kurum ve kuruluşumuz çalışmalarını devam ettirmektedir. İlimiz geneli için İRAP Planı ile belirlenen 129 eylemin bugün itibari ile gerçekleşme oranı %69'dur. Bu oran Türkiye ortalamasının üzerindedir. Henüz başlanmayan eylemler ile devam eden eylemlerin tamamlanmasına yönelik İl Değerlendirme Kurulumuzda yeni kararlar almış bulunmaktayız. İl Değerlendirme Kurulumuz ve Kamu Kurumlarımızın katılımları ile ilimizin afet risklerini azaltmaya yönelik yeni eylemler belirlenecek ve bu eylemler hayata geçirilecektir.
Özellikle acil alınması gereken önlemler kırmızı eylem olarak aşağıdaki gibi belirlenmiştir;
1-Meteorolojik ve iklim değişikliği kaynaklı afetler
2-Kütle hareketleri
3-Endüstriyel Kazalar
4-Deprem
5-Taşkın, sel
Bunlardan;
1-Meteorolojik ve İklim Değişikliği Kaynaklı Afetler; Osmaniye Meteoroloji İl Müdürlüğü ve Osmaniye Belediye Başkanlığı sorumluluğundadır.
2-Kütle Hareketleri; İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü sorumluluğundadır.
3-Endüstriyel Kazalar; Osmaniye Belediye Başkanlığı ve İl Sağlık Müdürlüğü sorumluluğundadır.
4-Deprem; Osmaniye Belediye Başkanlığı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü sorumluluğundadır.
5-Taşkın ve Sel; Osmaniye Belediye Başkanlığı ve Devlet Su İşleri 64. Şube Müdürlüğü sorumluluğundadır.
Meteorolojik ve İklim Değişikliği Kaynaklı Afetler ile ilgili olarak, iki eylemimiz bulunmakta olup bunlardan birincisi Sanayi Tesislerinde atık bırakma ve baca filtrelerindeki denetimlerin tam optimize edilme çalışmaları yapılması, ikincisi ise şiddetli rüzgâr nedeniyle yıkılma riski bulunan ağaç, direk vs. tespiti ve gerekli önlemlerin alınmasıdır.
Bu kapsamda; Osmaniye Belediye Başkanlığı tarafından 2024 yılında şiddetli rüzgârlarda 320 adet ağaç kesilerek risk ortadan kaldırılmıştır. Osmaniye il sınırı mücavir alanlarında 12 ay boyunca kesme ve budama işlemleri yapılmaktadır. Yıllık ortalama 1100 olaya müdahale edilmektedir. Meteoroloji İl Müdürlüğümüz tarafından ise anlık olarak modeller takip edilmekte, gereken uyarılar gerekli yerlere ulaştırılmaktadır.
Kütle Hareketleri ile ilgili olarak bir eylemimiz bulunmakta olup kaya düşmesine maruz Merkez Oruçgazi Köyünde kaya bloklarının ıslahının yapılıp yapılamayacağına dair yeni bir proje ve çalışmanın yapılarak neticelendirilmesidir.
Bu kapsamda; İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünce ilgili alanda gerekli saha ve proje çalışmaları yapılarak kaya ıslahının gerçekleştirilemeyeceği kanısına varılmış mevcut afete maruz bölge sınırları içerisinde kalan parsellere tapu şerhi konulmuştur.
Endüstriyel Kazalar ile ilgili olarak iki eylemimiz bulunmaktadır, birincisi patlama kaynaklı çalışan sağlığı ve çevre güvenliğini korumak için üst seviyeli işletmelerin PSI değerlerinin değerlendirmesi suretiyle tesislerin etki alanı içerisinde kalan yerleşim yerleri ve ilgili arazi kullanım planlaması yapılması, imara yasaklanması; ikincisi de ilk yardım eğitimi almayan tüm çalışanlara, ilk yardım eğitimi verilmesidir.
Bu kapsamda; Osmaniye Belediye Başkanlığı tarafından Sanayi alanlarının belirlenmesi ve yatırımcıların bu alanlara yönlendirilip yerleşim yerlerine faaliyet yaptırılmamaktadır ve Osmaniye Belediyesi 1/5000 nazım ve 1/1000 uygulamalı imar planlarında sanayi alanları belirlenmiş olup, patlama kaynaklı faaliyet yapılabilecek talepler bu alanlara yönlendirilip yerleşim alanları içinde faaliyete izin verilmeyecektir. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından ise İlk yardım eğitimleri teorik ve uygulamalı olarak verilmiştir ve gelecek dönemlerde de ilk yardım eğitimi planlamaları devam edecektir
Deprem ile ilgili iki eylemimiz bulunmakta olup birincisi İl merkezi ve ilçelerindeki tüm yerleşim alanlarında yer alan metruk binalar tespit edilerek tehlike arz edenlerin ivedi olarak yıkılması ve ikincisi ise Afete Maruz Bölge kararı alınmış olan alanlarda bulunan yapıların yıkımının sağlanmasıdır.
Bu kapsamda; Osmaniye Belediye Başkanlığı tarafından 2021 yılında 30 adet metruk yapının, 2022 yılında 22 adet metruk yapının, 2023 yılında 10 adet metruk yapının yıkımı tamamlanmıştır. 2024 yılında 33 adet metruk yapı tespiti yapılmış olup 23 tanesinin yıkımı gerçekleşmiştir. Metruk yapıların tespiti ve yıkım işlemleri devam etmektedir. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından Afete Maruz Bölgeler İl AFAD Müdürlüğü tarafından belirlenmektedir. Söz konusu çalışma tamamlanarak Osmaniye genelinde Afete Maruz Bölge Kararları alınarak ilgili yerlerin belirlenme çalışması tamamlanmıştır. Afete Maruz Bölge Kararı alınmış olan alanlar içerisinde kalan yapıların tespit edilerek söz konusu yapıların yıkım işlemlerinin tamamlanması istenilmiş olup ilgili Belediyeler tarafından çalışmalar devam etmektedir.
Taşkın ve Sel ile ilgili olarak iki eylememiz bulunmaktadır. Bunlardan birincisi Osmaniye Merkez Fakuşağı Mahallesi, Eşe Deresi, Şifalı Su Deresi ve Karacalar Mahallesi sınırları içinden taşkında zarar görme riski bulunan konutların naklinin sağlanması ve gerekli kamulaştırmaların yapılması ve ikincisi Osmaniye Merkez Fakuşağı Mahallesi, Eşe Deresi, Şifalı Su Deresi ve Karacalar Mahallesi sınırları içinden geçen dere ve diğer akarsuların çevresinde tespit edilen en yüksek taşkın noktalarına göre; köprü, menfez ve istinat duvarı imalatlarının kontrol edilip, gerekli iyileştirmelerin yapılması, ihtiyaç duyulan imalatların projelendirilip teşkilinin sağlanması, gerekli kamulaştırmaların yapılmasıdır.
Bu kapsamda; Osmaniye Belediye Başkanlığı tarafından Güncel imar planı oluşturulurken taşkın riski bulunan Karaçay Deresi üzerinde bulunan parsellerde on sekiz uygulaması üzerinden işlemler yapıldı. Taşkın alanında kalan parsellerin bölge rekreasyon alanı olarak belirlendi. Diğer taşınmazlar risksiz konut bölgelerine taşındı. Fakıuşağı Eşe Deresinin yatak bölgesinde kalan bölümler Devlet Su İşleri'den alınan görüşler doğrultusunda imar planında taşkın riski olan bölgeler belirtilip yapılaşması engellenmiştir. Devlet Su İşleri 64. Şube Müdürlüğü tarafından Afete Maruz Bölgeler İl AFAD Müdürlüğü tarafından belirlenmektedir. Söz konusu çalışma tamamlanarak Osmaniye genelinde Afete Maruz Bölge Kararları alınarak ilgili yerlerin belirlenme çalışması tamamlanmıştır. Afete Maruz Bölge Kararı alınmış olan alanlar içerisinde kalan yapıların tespit edilerek söz konusu yapıların yıkım işlemlerinin tamamlanması istenilmiş olup ilgili Belediyeler tarafından çalışmalar devam etmektedir.
Dünya Afet Risklerini Azaltma Gününüzü kutlar afetsiz günler dilerim.