T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BASIN DUYURUSU
Tüm acil çağrıların "112" numarası altında aynı merkezden karşılanması amacıyla ilimizde 112 Acil Çağrı Merkezi 27 Ocak 2021 tarihinde 110 İtfaiye Acil, 156 Jandarma Acil,177 Orman Yangın Acil devreye alınıp 11 Mart 2021 tarihinde 112 Ambulans Acil, 155 Polis Acil ve 122 AFAD Acil devreye alınarak tüm acil numaralar ''Tek Numara 112 Acil Çağrı'' hattı üzerinden karşılanmaya başlamıştır. Vatandaşlarımızın 112 numarasını öğrenmeleri ve yukarıda belirtilen birden çok numarayı aramaları yerine sadece 112 Acil Çağrı Merkezinin yönlendirilmesi ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline sevk edilmesi sağlanmakta, diğer yandan da asılsız çağrılar ve danışma amaçlı aramalar bir süzgeçten geçirilerek gerçekten acil yardıma ihtiyacı olan aramaları aktarmak sureti ile kurumların artan iş yükünün azaltılması amacıyla faaliyetlerini 7/24 esasına göre sürdürmektedir.
112 Acil Çağrı Merkezimize gelen çağrılar, telesekreter anonsundan sonra çağrı karşılayıcı personel tarafından karşılanmakta, talebi öğrenildikten sonra alınan adres bilgisine göre ilgili kurum çağrı yönlendiricisine aktarılmaktadır. Çağrının yönlendirildiği kurum temsilcisi, arayanın durumuyla ilgili teknik ve ayrıntılı bilgileri almak suretiyle, olay yerine en yakın ekibi sevk etmektedir. Olay mahalline ekiplerimizi en kısa süre içerisinde gönderebilmemiz için arayan vatandaşlarımızın adreslerini tam ve doğru olarak bildirmeleri bilmiyor ise tanınan ve bilinen en yakın yeri tarif etmeleri gerekmektedir.
112 Acil Çağrı Merkezi Hangi Durumlarda Aranmalıdır?
Sağlığınızı tehdit eden durumlarda (Bayılma, Kalp rahatsızlığı, Solunum sıkıntısı vb.)
Yangın durumlarında (Bina yangını, Orman yangını, Araç yangını vb.)
Doğal afet durumlarında (Deprem, Sel, Heyelan, Çığ vb.)
Can ve mal güvenliğinde (Trafik kazası, Hırsızlık, Şiddet, Taciz, Kayıp vakaları vb.)
Üç aylık dönem olan 01 Ocak-31Mart 2022 tarihleri arasında toplam çağrı 150.811 olup bu çağrıların 45.426 asıllı olup 105.385 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %30,12 Asılsız Çağrı %69,88 oranında gerçekleşmiştir.
01 Ocak-31Mart 2022 tarihleri arasında Sim kartsız 15.603 aramanın gerçekleştiği nedenlerine bakıldığında ise ikinci el cep telefonu alan bazı şahısların ve bayilerin sim kart takmadan elefonun çalışıp çalışmadığını denemek amaçlı aradığı, sim kartsız aramalarda sadece 112 acil numarası aranabilmesi ve sim kartsız aramalarda kimlik tespitinin yapılamayacağı düşüncesinden kaynaklanmaktadır.Bu tür aramalarda 112 Acil numara yerine ikinci el alım satım için taahhütname ve satış sözleşmesinin yapılması gerekmektedir.
Bu tür aramalar ile ilgili Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK)' dan IMEI kimin adına kayıtlı olduğu tespit edilerek cezai işlem uygulanmaktadır. 2022 yılı için uygulanacak ceza miktarı 561 TL olup tekrar aranmaya devam edilmesi halinde ise bu ceza iki katı yani 1.122 TL olarak uygulanmaktadır.
112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 30/03/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre il valileri tarafından 250 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır. Bu kapsamda ilimizde 2022 yılı Ocak ve Şubat ayında 5 kişi, Mart ayı içerisinde 10 kişiye cezai işlem süreci başlatılmıştır.
Asılsız Çağrı Oranını En Aza İndirmek için Yaptığımız Faaliyetler
Bütün acil çağrı numaralarının ‘TEK’ Acil Çağrı numarası olan ‘112’ olduğunun bilinçlendirilmesine yönelik gereksiz aramalar konusunda bilgilendirilmesi, hangi durumda aranması gerektiği yönünde öğrencilerde farkındalığın artırılması amacıyla Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü arasında İşbirliği Protokolü imzalanmış olup bu kapsamda Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullarda 2021-2022 eğitim öğretim dönemi boyunca 112 Tanıtım Faaliyet Programı yürütülmektedir. Ayrıca Osmaniye Belediyesi ve İlçe Belediyelerimizin billboardlarında bir ay süre ile 112 tanıtımı yapılmıştır.
2022 yılı itibariyle tanıtım faaliyetleri kapsamında 112 farkındalığını artırmak amacıyla;
112 Günü olarak kutlanan 11 Şubat 2022 tarihinde 328 AVM ' de standımıza Valimiz Sayın Dr. Erdinç YILMAZ ziyaret ederek, tüm ekiplerimizin 112 Gününü kutladı.
2022 yılında toplam 16 okula ve 5.983 öğrenciye tanıtım yapılmıştır. Mart ayı içerisinde başlayıp mayıs ayı sonuna kadar ''Adım Adım 112'' programı doğrultusunda kalabalık cadde/bulvarlarda esnaflara yönelik broşür ve acil durum kılavuzu dağıtılmaktadır.
Vatandaşlarımızın cezai işleme maruz kalmamaları için gereksiz yere 112 acil çağrı merkezini meşgul etmemeleri, acil yardıma sizin anne, baba, kardeş, eş, çocuk veya bir başkasının ihtiyacı olacağını unutmayarak GEREKSİZ YERE ARAMA BİR CANA KIYMA prensibiyle hareket edilmesi,
Vatandaşlarımızdan en büyük beklentimiz “ HAYATINIZ BİZİM İÇİN DEĞERLİDİR! ” anlayışıyla, Çağrı Merkezimizde gereksiz çağrıları 81 il içerisinde en aza indirmek ve bu doğrultuda ilk sıralarda yer almak, ilimizin duyarlılığını bu hususta arttırmak öncelikli hedefimizdir.