T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BASIN DUYURUSU
Tüm acil çağrıların "112" numarası altında aynı merkezden karşılanması amacıyla ilimizde 112 Acil Çağrı Merkezi 27 Ocak 2021 tarihinde ilk olarak 110 İtfaiye Acil, 156 Jandarma Acil, 177 Orman Yangın Acil devreye alınmış olup 11 Mart 2021 tarihinde ise 112 Ambulans Acil, 155 Polis Acil ve 122 AFAD Acil devreye alınarak tüm acil numaralar ''Tek Numara 112 Acil Çağrı'' hattı üzerinden karşılanmaya başlamıştır.
Vatandaşlarımızın 112 numarasını öğrenmeleri ve yukarıda belirtilen birden çok numarayı aramaları yerine sadece 112 Acil Çağrı Merkezinin yönlendirilmesi ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline sevk edilmesini sağlanmakta, diğer yandan da asılsız çağrılar ve danışma amaçlı aramalar bir süzgeçten geçirilerek gerçekten acil yardıma ihtiyacı olan aramaları aktarmak sureti ile kurumların artan iş yükünün azaltılması amacıyla faaliyetini 7/24 esasına göre sürdürmektedir.
112 Acil Çağrı Merkezimize gelen çağrılar, telesekreter anonsundan sonra çağrı karşılayıcı personel tarafından karşılanmakta, talebi öğrenildikten sonra alınan adres bilgisine göre ilgili kurum çağrı yönlendiricisine aktarılmaktadır. Çağrının yönlendirildiği kurum temsilcisi, arayanın durumuyla ilgili teknik ve ayrıntılı bilgileri öğrenmek suretiyle, olay yerine en yakın ekibi sevk etmektedir. Olay mahalline ekiplerimizi en kısa süre içerisinde gönderebilmemiz için arayan vatandaşlarımızın adreslerini tam ve doğru olarak bildirmeleri bilmiyor ise tanınan ve bilinen en yakın yeri tarif etmeleri gerekmektedir.
Acil Çağrı hizmetlerimiz kapsamında; Engelsiz 112 Projesi ile vatandaşlarımızın Engelsiz 112 Uygulamasını mobil cihazlarına indirmek suretiyle işitme ve dil konuşma engelli kişilerin acil yardım hizmetlerine hızlı, etkin ve kolaylıkla ulaşabilmektedir.
Ayrıca ilimizde çağrı merkezine yabancı bir dilde çağrı düştüğünde alınan çağrı Ankara Acil Çağrı Merkezine Yeni Nesil 112 Yazılımı sayesinde yönlendirme yapılarak 112’yi arayan ve yabancı dil konuşan kişiler İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde taleplerini Ankara 112 Acil Çağrı Merkezindeki yabancı dil havuzu operatörlerine iletebilmekte ve acil çağrı hizmetlerinden faydalanabilmektedir.
Altı aylık dönem olan 01 Ocak 30Haziran 2022 tarihleri arasında toplam çağrı 309.004 olup bu çağrıların 98.742 asıllı olup 210.262 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %31,95 Asılsız Çağrı %68,05 oranında gerçekleşmiştir. 2022 yılı ilk altı ayında Cevaplanan çağrıların kurumsal dağılımı: Ambulans Acil %48.04, Polis Acil %42.67, Jandarma Acil %5.26, İtfaiye Acil %3.05, Orman Yangını Acil %0.98 oranında gerçekleşmiştir.
Asılsız Çağrı Oranını En Aza İndirmek için Yaptığımız Faaliyetler: Bütün acil çağrı numaralarının ‘TEK’ Acil Çağrı numarası olan ‘112’ olduğunun bilinçlendirilmesine yönelik gereksiz aramalar konusunda bilgilendirilmesi, hangi durumda aranması gerektiği yönünde öğrencilerde farkındalığın artırılması amacıyla Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü arasında İşbirliği Protokolü imzalanmış olup bu kapsamda Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullarda 20212022
Eğitim öğretim dönemi boyunca 112 Tanıtım Faaliyet Programı yürütülmüştür. Bu Kapsamda 2022 yılında toplam 16 okula ve 5.983 öğrenciye tanıtım yapılmıştır. Ayrıca Osmaniye Belediyesi ve İlçe Belediyelerimizin billboardlarında bir ay süre ile 112 tanıtımı yapılmıştır.
11 Şubat 2022 günü farkındalığı artırmak için 328 AVM stant kurulmuş ayrıca yerel basın ve sosyal medyada 112 tanıtımı yapılmıştır.
2022 yılı mart ayı içerisinde başlayıp mayıs ayı sonuna kadar ''Adım Adım 112'' programı doğrultusunda ilimiz merkez ve ilçelerimizin kalabalık cadde ve bulvarlarında iş yeri ve esnaflarımıza broşür ve acil durum kılavuzu dağıtılmıştır.
01 Ocak 30 Haziran 2022 tarihleri arasında Sim kartsız 30.691 aramanın gerçekleştiği nedenlerine bakıldığında ise ikinci el cep telefonu alan bazı şahısların ve bayilerin sim kart takmadan telefonun çalışıp çalışmadığını denemek amaçlı aradığı, sim kartsız aramalarda sadece 112 acil numarası aranabilmesi ve sim kartsız aramalarda kimlik tespitinin yapılamayacağı düşüncesinden kaynaklandığı, Acil yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza daha hızlı ve sağlıklı hizmet sunabilmemiz için gereksiz çağrıları tanıtım faaliyetlerimizle makul seviyelere düşürülmesi gerekmektedir.
Bu amaçla 112 Acil Çağrı Merkezimizi gereksiz meşgul edenler hakkında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna gerekli başvurular yapılarak bu kişilerin kimlikleri tespit edilmiş, mevcut adresleri de tespit edilerek Kabahatler Kanununun 42/A Maddesi doğrultusunda 2022 yılı ilk altı ayında 9 kişiye toplam 5.049,00 TL. idari para cezası uygulanmıştır.
Vatandaşlarımızın cezai işleme maruz kalmamaları için gereksiz yere 112 acil çağrı merkezini meşgul etmemeleri, acil yardıma bir başkasının ihtiyacı olacağını unutmayarak GEREKSİZ YERE ARAMA BİR CANA KIYMA prensibiyle hareket edilmesi gerekmektedir.