Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Osmaniye Valiliği
T.C. Osmaniye Valiliği
T.C. Osmaniye Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Şehitler Köşesi Tarihçe İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Vali Yardımcıları Görev Dağılımı Kurumsal Kimlik İl Etik Komisyonu
  • OSMANİYE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler İl Gelişim Planı
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları Genel Emirler-Genelgeler Basın Açıklamaları İlimizde Basın Etkinlikler
  • İLETİŞİM
    Valilik İletişim İl Telefon Rehberi Diğer Kurumlar
°C
10
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Erdinç YILMAZ
      • Vali Yardımcıları
        • Hakan Yavuz ERDOĞAN
        • Aziz Onur AYDIN
        • Yunus EMRE ŞAHİN
      • Kaymakamlar
        • Erdinç DOLU
        • Aziz KAYABAŞI
        • Turgay İLHAN
        • Ahmet DERVİŞOĞLU
        • Mustafa KÖROĞLU
        • Volkan ÖZER
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Şehitler Köşesi
      • Askeri Personel Şehitlerimiz
      • Emniyet Şehitlerimiz
      • Milli Eğitim Şehitlerimiz
      • Diğer Kurum Şehitlerimiz
    • Tarihçe
      • Osmaniye Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
    • Kurumsal Kimlik
    • İl Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu Üyeleri
        • Etik Komisyonu Başkanı Vali Yardımcısı Adem YILMAZ
        • Etik Komisyonu Üyesi Hasan ÖZNAVRUZ
        • Etik Komisyonu Üyesi Aydın ALBAK
      • 2020 Faaliyet Raporu
      • Etik İlkeleri
      • Etik Eğitimi
      • Mevzuat
        • Etik Mevzuatı
        • Kanunlar
        • Yönetmelikler
        • Genelgeler
        • Uluslararası Anlaşma ve Belgeler
  • OSMANİYE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • İl Gelişim Planı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Genel Emirler-Genelgeler
    • Basın Açıklamaları
    • İlimizde Basın
    • Etkinlikler
  • İLETİŞİM
    • Valilik İletişim
    • İl Telefon Rehberi
    • Diğer Kurumlar
 

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü 04.01.2023 Basın Duyurusu

05.01.2023
BASIN DUYURUSU
 
        Tüm acil çağrıların "112" numarası altında aynı merkezden karşılanması amacıyla ilimizde 112 Acil Çağrı Merkezi 27 Ocak 2021 tarihinde 110 İtfaiye Acil, 156 Jandarma Acil, 177 Orman Yangın Acil devreye alınıp 11 Mart 2021 tarihinde de 112 Ambulans Acil, 155 Polis Acil ve 122 AFAD Acil devreye alınarak tüm acil numaralar ''Tek Numara 112 Acil Çağrı'' hattı üzerinden karşılanmaya başlanmıştır.
        Vatandaşlarımızın 112 numarasını öğrenmeleri ve yukarıda belirtilen birden çok numarayı aramaları yerine sadece 112 Acil Çağrı Merkezinin yönlendirilmesi ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline sevk edilmesi sağlanmakta, diğer yandan da asılsız çağrılar ve danışma amaçlı aramalar bir süzgeçten geçirilerek gerçekten acil yardıma ihtiyacı olan aramaları aktarmak sureti ile kurumların artan iş yükünün azaltılması amacıyla 7/24 esasına göre çalışmalarını sürdürmektedir.
        112 Acil Çağrı Merkezimize gelen çağrılar, telesekreter anonsundan sonra çağrı karşılayıcı personel tarafından karşılanmakta, talebi öğrenildikten sonra alınan adres bilgisine göre ilgili kurum çağrı yönlendiricisine aktarılmaktadır. Çağrının yönlendirildiği kurum temsilcisi, arayanın durumuyla ilgili teknik ve ayrıntılı bilgileri almak suretiyle, olay yerine en yakın ekibi sevk etmektedir. Olay mahalline ekiplerimizi en kısa süre içerisinde gönderebilmemiz için arayan vatandaşlarımızın adreslerini tam ve doğru olarak bildirmeleri bilmiyor ise tanınan ve bilinen en yakın yeri tarif etmeleri gerekmektedir.
112 Acil Çağrı Merkezinde sunulan hizmetlerimiz;
        Engelsiz 112 Projesi ile işitme ve dil-konuşma engelli kişilerin acil yardım hizmetlerine hızlı, etkin ve kolaylıkla ulaşabilmektedir.
        İşitme ve konuşma engelli vatandaşlarımız CİMER'e 'Engelsiz 112 Acil mobil' uygulaması aracılığıyla başvuru yapabilmekte ve kendilerine verilen cevaplara yine bu uygulama sayesinde kolayca erişebilmektedir.
Ayrıca ilimizde çağrı merkezine yabancı bir dilde çağrı düştüğünde alınan çağrı Ankara Acil Çağrı Merkezine Yeni Nesil 112 Yazılımı sayesinde yönlendirme yapılarak 112’yi arayan ve yabancı dil konuşan kişiler İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde taleplerini yabancı dil havuzu operatörlerine iletebilmekte ve acil çağrı hizmetlerinden faydalanabilmektedir. 
        E-Call Projesi ile bir araç kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girerek 112 acil çağrı merkezini aramaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezini, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit ederek araçta bulunan sensörler sayesinde araçta meydana gelen hasarı da yaklaşık olarak hesap edilerek Çarpma ile devreye giren sistem sayesinde araç içerisinde bulunan kişi veya kişiler ile Acil Çağrı Merkezinde bulunan görevliler karşılıklı olarak görüşebilmektedir. E- Call çağrısı alındıktan sonra Acil Çağrı Merkezinde (Polis – Jandarma – Ambulans – İtfaiye) bulunan tüm görevliler tarafından kaza yapan araca gerekli müdahale yapılmaktadır.
        İlimizde de E-Call sistemiyle 28.09.2022 tarihinde Trafik Kazası konulu bir çağrı düşmüş olup konum bilgisi ile vatandaşa en kısa zamanda ulaşılmıştır. Vatandaş şok içerisinde arayıp yanlış adres vermesine rağmen E-Call sisteminden gelen konumla vatandaşa ulaşılmıştır.
        27 Ocak­-31 Aralık 2021 tarihleri arasında toplam: 635.638 çağrı karşılanmış olup bu çağrıların 180.222 asıllı olup 455.416 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %28,35 Asılsız Çağrı %71,65 oranında gerçekleşmiştir.
01 Ocak-­31 Aralık 2022 tarihleri arasında toplam: 631.385 çağrı karşılanmış olup bu çağrıların 210.332 asıllı olup 421.053 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %33,31 Asılsız Çağrı %66,69 oranında gerçekleşmiştir. İki yıl kıyaslandığında asılsız çağrı oranımızda %4.96 oranında düşüş olurken asıl çağrı oranında ise %4.96  iyileşme olduğu vatandaşlarımızın gerekli hassasiyeti gösterdiği,
Asılsız Çağrı Oranını En Aza İndirmek için Yaptığımız Faaliyetler
        Bütün acil çağrı numaralarının ‘TEK’ Acil Çağrı numarası olan ‘112’ olduğunun bilinçlendirilmesine yönelik gereksiz aramalar konusunda bilgilendirilmesi, hangi durumda aranması gerektiği yönünde öğrencilerde farkındalığın artırılması amacıyla Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü arasında İşbirliği Protokolü imzalanmış olup bu kapsamda Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullarda 2022 yılı içerisinde 112 Tanıtım Faaliyet kapsamında 35 okula ve 17.289 öğrenciye tanıtım yapılmıştır.
        Ayrıca Osmaniye Belediyesi ve İlçe Belediyelerimizin billboardlarında bir ay süre ile 112 tanıtımı yapılmıştır.
        11 Şubat 2022 günü farkındalığı artırmak için 328 AVM stant kurulmuş ayrıca yerel basın ve sosyal medyada 112 tanıtımı yapılmıştır.
        2022 yılı mart ayı içerisinde başlayıp mayıs ayı sonuna kadar İlimiz merkez ve İlçelerimizin kalabalık cadde/bulvarlarda esnaflara yönelik ''Adım Adım 112'' programı doğrultusunda broşür ve acil durum kılavuzu dağıtılmıştır.
7-8-9 Aralık 2022 tarihlerinde Osmaniye Korkut Ata Üniversitesinde spor kulüplerinin stantlarının olduğu alanda eş zamanlı stant kurulmuştur.
        Acil yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza daha hızlı ve sağlıklı hizmet sunulabilmesi için gereksiz çağrıların makul seviyelere düşürülmesi çalışmalarına devam edilecektir.
         Bu amaçla 112 Acil Çağrı Merkezimizi gereksiz yere meşgul edenler hakkında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna gerekli başvurular yapılarak bu kişilerin kimlikleri ve mevcut adresleri de tespit edilerek Kabahatler Kanununun 42/A Maddesi doğrultusunda 2022 yılında 19 vatandaşa toplam ₺11.781,00 idari para cezası uygulanmıştır.
01 Ocak 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere 112 Acil Çağrı Merkezine asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul eden vatandaşlara  ₺1.250,00 idari para cezası uygulanacaktır.
        Vatandaşlarımızın cezai işleme maruz kalmamaları için gereksiz yere 112 acil çağrı merkezini meşgul etmemelerini, acil yardıma bir başkasının ihtiyacı olacağını unutmayarak GEREKSİZ YERE ARAMA BİR CANA KIYMA prensibiyle hareket edilmesi gerekmektedir.
 
Kamuoyuna saygıyla duyurulur
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
  • Resmi İlan Portalı
Adnan Menderes Mh. Musa Şahin Bulvarı No:106 P.K.: 80010
0 328 825 07 07
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız